ההיסטוריה של פרגולות

פרגולה היא אחד הסגנונות העתיקים ביותר בארכיטקטורת המרחב החיצוני שנמצאת בשימוש כיום. ההיסטוריה הארוכה והעשירה שלה היא רב תרבותית ורחוקה מלהיות משעממת.

 

איך פרגולות מגורים ופרגולות מסחריות עשו את דרכן סביב העולם:

 

סין ומצרים העתיקה

מקור של צל לשני העמים, פרגולות מצריות זוויתיות וארוכות היו מורכבות מגפנים של עצי פרי כמו תאנים וענבים, ואילו פרגולות סיניות מעוגלות שימשו לדיור ומקדשים.

 

האימפריה הרומית

מערכות הכשרה לגפנים הוצגו לרומאים לאחר כיבוש מצרים, ובהמשך התבלטו באדריכלות הרנסאנס, במיוחד בבתי האצולה.

 

איטליה … ואז צרפת

במהלך הפשיטה של ​​המלך צ'ארלס השמיני על איטליה במאה ה-15, נגנבה צורת האמנות של הפרגולה למגורים. לאחר מכן, אחוזות צרפתיות החלו להציג את מבני הצל היפים האלה.

 

אנגליה

פרגולות מסחריות ופרגולות מגורים בעידן הוויקטוריאני הולכות ונמוגות כאשר חוקרי טבע דוחים את מלאכותיותם של מבני האבן. ואז, גננת מהמאה ה-19, גרטרוד ג'קיל והארכיטקט המפורסם סר אדווין לוטינס מחדירים את מבני הצל לחיים באנגליה על ידי שילוב הרכות של חיי הגן עם המבנה הקלאסי של הפרגולה – הבסיס לרבות מתוכניות הפרגולה המודרניות של ימינו.

 

אמריקה

מהגרים מביאים עימם תוכניות פרגולות שונות לאמריקה, שם הם נותנים להן חיים חדשים ומפתחים אותן לעיצובים החדשים והחדשניים של ימינו, כמו פרגולות מגורים ומסחר מתכווננות.

 

פרגולות למגורים ומסחר היום

פרגולות חשמליות לבתי מגורים ומסחר של ימינו הפכו למיצגים מדהימים של אדריכלות וטכנולוגיה. חומרי הפרגולות החדשות יותר כמו אלומיניום הופכים את המבנים האלה לקלים להתקנה ולתחזוקה, כמו גם מאריכים את חייהם בשל עמידותם החזקה. חידושים בתחום הטכנולוגיה כמו תוספת של גגות רב-תכליתיים, בעלי תריס, מגבירים את הפונקציונליות ותורמים לפופולריות הגוברת במהירות של חללי מגורים חיצוניים. אנשים מחפשים היום להתקין פרגולה שעשויה מאלומיניום לא רק כדי לברוח מהשמש או ממזג האוויר הסגרירי, אלא כדי להעצים ולהרחיב את חוויותיהם בחוץ לאורך שנים עם פיסת האדריכלות העולמית האהובה הזו.

 

האם אתם מוכנים לקחת חלק בהיסטוריה של הפרגולות? צרו עם חברת סולריס קשר עוד היום וגלו מהי תוכנית הפרגולה המושלמת עבורכם.

דילוג לתוכן