קניות ברשת: אחד מתוך שלושה מקבל מוצרים מזויפים

במחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Velocity MR, שבו השתתפו 3000 נשאלים ומטרתו היתה לאמוד את חוויית הקניות ברשת והיקף המוצרים המזויפים, נראה כי שליש מהציבור שעורך קניות באופן מקוון נפל קורבן לזיופים במהלך השנים. ההערכה היא שכ4-5 אחוזים מהעסקים מאבדים כספים לטובת נוכלים בכל שנה. יש מגוון של פעולות הונאה בעסקי המסחר האלקטרוני, אחת מהן היא מוצרים מזויפים שמוצגים כמוצרים מקוריים. פעולה זו לא רק גורמת להפסדים כספיים, אלא גם מסכנת את המוניטין של היצרן המקורי.

"השוק הקמעונאי המקוון יגיע למחזור של 100 מיליארד דולר עד 2020, ו-200 מיליארד עד שנת 2026. ההערכה היא שהשוק יגדל בשיעור עצום של 30% בשנה. האינטרנט שנמצא היום בכל מקום, השחקנים הגלובליים, העלייה בשימוש בסמארטפון בשילוב עם חדשנות בטכנולוגיות ניידות והתשלומים הדיגיטליים מזינים כולם את צמיחתו של שוק המסחר האלקטרוני במדינה", אמר מנכ"ל Velocity MR.

עוד הוסיף כי: "מסחר אלקטרוני מושך יותר ויותר לקוחות שיש להם גישה מוגבלת למותגים אבל הם ממש רוצים לרכוש אותם בנוחות שלהם. עם זאת, זה לא תחום נקי ממלכודות. למרות שבעולם המסחר האלקטרוני, חברות / פלטפורמות רציניות מגלות אפס סובלנות כלפי מעשי הונאה, בהתחשב בעצם אופיו של המסחר המקוון, יהיה זה בלתי אפשרי לשמור על התחום נקי מרמאויות. החלטנו לערוך את המחקר הזה כדי להבין כיצד הצרכנים מתמודדים עם האתגר הזה, שהוא מציאות מעיבה מאוד בעולם המקוון."

המחקר מצא כי אחד מכל שלושה נשאלים קיבלו מוצר מזויף בעת שערכו קניות באינטרנט בשלב כלשהו בחייהם. תחום שיש בו מותגים עם היקף מכירות גבוה יהיה בעל סבירות גבוהה לגלגל מוצרים מזויפים בשוק. כמו כן, למרות נתוני הקניות הגבוהים ביותר, אמזון בכל זאת מנסה לשמור על משמעת ועל הסדר הטוב לפי הנשאלים במחקר. קטגוריות קנייה פופולריות ביותר, כמו אופנה, סמארטפונים ומחשבים הוכיחו את פגיעותן בכל הקשור למוצרים מזויפים.

המחקר המעניין מעלה כי הרוב המכריע של הקונים באינטרנט משתמשים בקוד ברקוד QR כדי לזהות מוצרים מזויפים. עם זאת, למרות מספר החוויות המרות, אמון הקונים באתרי הקניות ברשת נשאר שלם, אבל הם ללא ספק הפכו ערניים יותר, והם מקפידים לבדוק פרטים ,וגם להשוות מחירים, לפני הרכישה.

דילוג לתוכן